Wednesday, August 1, 2007

Har du möten i den virtuella världen?


IBM har det. De har 2 000 avatars i Second Life som går pa virtuella möten och tar beslut i cyperspace.

Jag lyssnar just nu på Philip Rosedale, CEO och grundare av Linden Lab. Han demonstrerar, genom sin avatar, att vi inte måste kunna prata olika språk for att kommunicera i Second Life. Han pratar just nu med japaner virtuellt genom en översättare.

Jag är på Tony Perkins konferens AlwaysOn på Stanford University. Det är andra AlwaysOn jag är på, den förra var i Hollywood. Efter att ha gått pa ett antal konferenser har jag börjat få en överblick om vad och vilka det pratas om i dalen.

Panelen som pågar diskuterar ämnet: How real is the virtual world?

Folk spenderar mycket tid i den virtuella världen och nu även på jobbet. Jag undrar om man kan ha jobbintervjuer i Second Life? Det skulle jag behöva nu när jag söker jobb i Sverige, men befinner mig i San Francisco!

No comments: