Wednesday, February 7, 2007

Miriam på Telegraph Hill

Jag bor på en kulle, en av flera i San Francisco. Telegraph Hill heter den. I kväll har jag fått lära mig att det finns en liten koloni med papegojor här i närheten, "the parrots of Telegraph Hill".
Jetlagen gör fortfarande sig påmind, trots att jag faktiskt lyckades sova nästan hela natten till i dag. Vaknade bara till lite vid 03.15...

Jag har öppen spis. Inte för att jag någonsin kommer att elda i den, men det ser bra ut!


Min lilla studio är jättefin!

I dag har Cable Guy varit här och installerat, så nu funkar internet och tv. Själv har jag gått backe upp och backe ner till Market street där jag köpt några nya saker till mitt nya hem.

I kväll har min snälla granne bjudit på mat. Han pluggar psykologi och är musiker. Jag fick "Macaroni and cheese". Så nu har jag prövat det med!

I morgon ska jag ta mig till min nya arbetsplats. Så jag vet hur jag ska göra på måndag då jag börjar mitt nya jobb som IT- och innovationsreporter. Vad det nu är...ska bli spännande!

No comments: