Friday, March 9, 2007

Veckan..

...har varit fullpackad med events:) En riktigt bra vecka, men jag har varit riktigt dålig på att blogga vad som har hant!

Jag har inte ens lagt ut alla bilder från förra helgen. Då hade kineserna parad i stan och jag köpte en ny digital systemkamera! Trots att jag ar en amatör, så blir bilderna mycket finare med den!

Denna veckan har nördarna varit i San Francisco :). Det har varit Game Developers Conference - spelmässa och jag har varit där två dagar och kollat in nya dataspel och träffat spännande människor! Mest män, kvinnor är en minoritet i sammanhanget.












Här är jag och Anders med Super Mario i bakgrunden.












Det här är pappan, japanen Shigeru Miyamoto, till Nintendo spelen Mario och Zelda som pratade på konferensen i går. Folk i spelbranschen var som tokiga, de applåderade och var helt lyriska!

Förutom spelmassan jobbar jag på tva stories om studentrekrytering och unga entreprenörer! I går var jag hos en så kallad "early seed funder" Y Combinator - riskkapitalfirma som sponsrar unga startups i Mountain View, söder om SF. De kör tremånadersprogram med 12 startups i taget. Förra gangen sökte 350 startups programmet! Det finns en del unga entreprenörer och här finns kapitalet. Bland annat är en svensk och en brittisk startup med i programmet!

I dag har jag en videointervju på eftermiddagen, sen bär det ivag till Lake Tahoe...aahhhh...jag ska åka skidor! Ska bli så kul!

Trevlig helg!

2 comments:

Amanda said...

HEJA MIRIAM! Du är bäst!

Jag såg era fejs på Metro Teknik, du och Anders rockar. Hoppas att ni hade en skön skidhelg i Tahoe, jag är grymt avundsjuk. Och nostalgisk.

Precis tillbaka i Götet efter två hårda inkörningsveckor på TV4s ekonomiredaktion. Puh. Men spännande! Roligt att följa ditt energiska rapporterande från andra sidan Atlanten.

Kramis

mirjam said...

hej miriam. det är mirjam. har faktiskt saknat att höra av dig några dagar. vi har varit smått avundsjuka på "din utsikt" hemifrån... men nu blir jag väl avundsjuk på din skidåkning. skämt åsido....
till helgen tror jag att jag får fint besök från göteborg... berättar mer sedan.

kram kram mi