Monday, July 30, 2007

Min blogg...


...har haft lite semester, men nu är jag tillbaka!

Livet i San Francisco flyter på. Jag jobbar och söker samtidigt nya möjligheter hemma i Sverige. Jag har hört att vädret hemma har varit kass. Här kommer den berömda San Francisco-dimman in morgon och kväll, men vi har några soltimmar mitt på dagen.

Jag är inne på min sista månad på CNET News.com och slutar den 24 juli. Jag planerar att stanna här och frilansa till i slutet av september och sen blir det hem till Svedala igen. Fellowsarna i mitt program har börjat åka hem. Tiden här har gått så fort...jag kom hit den 6:e februari och nu är det snart augusti sex månader senare.

Denna veckan ska jag på en konferens på Stanford, AlwaysOn, och träffa ytterligare förväntansfulla startups. De blomstrar i Silicon Valley och det andas optimism och framåtanda i dalen.

Rapporteringen om iPhone har klingat av något (nej, jag har inte köpt någon) och just nu är Facebook på tapeten. Både för en lawsuit och för att det poppar upp nya applikationer (Facebook har öppnat upp sin plattform för utvecklare att skapa nya användarapplikationer)varje dag. Jag har sett många av er på Facebook det senaste och det verkar närmast explodera i Sverige.

Vad annars, jo till något helt annat. I förra veckan när jag var på väg till jobbet så gick prinsessan Victoria och Daniel förbi mig på gatan i träningskläder:).

Vad gör ni därhemma?

No comments: