Sunday, September 23, 2007

TechCrunch40, alla var där!

I förra veckan lyckades jag komma in som svensk press på TechCrunch40-konferensen i San Francisco. För er som inte vet så är TechCrunch en blogg, med stjärnbloggaren Michael Arrington i spetsen. De skriver om saker som händer i Silicon Valley och Michael Arrington har själv investerat i en del start-ups. Till konferensen hade de valt ut 100 företag som de tyckte verkade intressanta.

Jag lyssnade bland annat på Mark Zuckerberg - grundare och vd för Facebook och Google och Yahoo lanserade nya produkter. 40 företag presenterade och det händer mycket här nu!

Många riskkapitalister och press var närvarande och när man varit här ett tag och gått på en del events så träffar man samma människor om och om igen. Jag har fått många nya kontakter och det som kändes stort och överväldigande när jag kom hit har krympt. När allt kommer omkring är dalen rätt så liten.

Jag rapporterade för Internetworld och har två artiklar som ligger på deras webbsida. Läs här och här!

No comments: